1000 kr värde 0 kr

Vi som kör kvalitetsbilar av märket Bmw träffas i Göteborg en gång i veckan. Vi träffas inne på Burger King vid Eriksberg. Nu när jag var där så måste jag säga att det är både bra och dåligt med Burger King. När man läser om servicen på omdömes sidor så skriver dom bla, Och detta är dom tre översta jag tar.


Citat 1”
Handlade mat till ett större sällskap vid14 tiden igår.
Jag Köpte 9 menyer, 9 wooper meal för att göra det enkelt för er.
När jag kom hem hade ni gett mig 8 wooper meal. För mig är det ofattbart, är det så svårt att räka till 9 innan man packar ihop allt..? Tydligen.


Citat 2” V A R N I N G ! ! !
Beställ aldrig mat där om Du har allergi. Allvarliga brister i hur de hanterar kunder med allergi. Trots special beställning får man inte de man beställt utan måste kolla extra...
När man påtalat allvaret när de har brustit får man varken någon ursäkt eller kompensation.
Är det så här Er policy på Burger King är.... ???


Citat3”
Varför missar ni ALLTID något! Har jag betalt för en dipp ska man få det! Dricka utan is också..ska man behöva be om det? Kalla pommes frites! Allt är fel! Hur svårt kan det vara att göra en kund nöjd. En vän frågade vart jag bodde, Eriksberg säger jag. Han sa då att där vid den dåliga Burger king eller?Ska ni ha sådant rykte eller är det dags att skärpa sig?

När jag själv var där så är det ju så att 1000 lapparna blir Ogiltiga efter den 30 juni 2016. Så just därför så betalar jag med dom när jag är ute och handlar. Nu var det så att någon där har bestämt att det inte skall gå att handla för dom. Det innebär alltså att dom inte är värda så mycket som en krona i deras ögon. Dom menar väl att det är någon annan som skall ta emot dom. Men vad händer om dom andra inte heller tar emot dom?

Självklart så kan man stå på sig och då tar dom emot dom speciellt om man säger att man inte har något mindre. Att på detta sätt vägra att ta emot pengar är olagligt. Pengar är betalningsmedel precis som hundralappar eller femtiolapparna. Men jag börjar förstå varför dom nekar. Med tanke på deras dåliga omdömen så är det förstås så att dom har mycket ny personal. När man gör fel och fel.

Och inte klarar av att rätta till det. Då är det fel på ledningen. Eller cheferna. Hade jag varigt chef där så hade jag sagt till alla att dubbelkolla allt. Och då menar jag allt när det gäller beställningar. Blir det fel så ge en varning. Blir det två fel så åtgärda. Tre fel blir det inte om du har gjort dig av med personalen vid andra felet. Allternativ så får dom som gör fel lära sig att räkna. Eller räkna tre gånger.

Att göra sådana här misstag efter misstag är inte alls bra för ryktet. Och ett dåligt rykte är svårt att bryta. Ge kompensation till killarna som har fått fel. Bra kompensation. Sätt en lapp vid kassorna och där man beställer vid drive in att gör personalen fel, då betalar kunden bara hälften. Skall det vara så svårt.


Jag måste dock ge beröm till killen som tog min beställning sist. Tror att han var lite högre uppsatt än den vanliga kassapersonalen. Jag frågade honom hur det kommer sig att dom säljer 3 olika storlekar på drickorna om det ändå är gratis påfyllning. Han svarade att det inte är gratis påfyllning men att personer ändå fyller på.

Men han sade till mig att då kanske jag skulle ta den minsta drickan så kunde jag fylla på sedan, vilken han sade var okey, jag sade att det inte beror på pengarna, utan bara att jag var nyfiken. Fick ett bra svar av honom och var nöjd. Därför så tog jag också och köpte en medelstor dricka, som jag förstås sedan fyllde på.

Och ni snåla jävlar som säger till i kassan att ni behöver ett glas för att dricka vatten. Och sedan dricker dricka.. jävla judar..