Service

Jag är ju svensk och gillar att fika. Kaffe är alltid gott.
Likaså tycker jag att det är viktigt med service och att man tar hand om kunder.
Jag var inne  i en pressbyrå för att köpa kaffe och bulle. Mest för att växla en 500 lapp.

Jag säger till han i kassar att jag vill ha en "kaffe och bulle".
Jag betalar och får växel tillbaks. Jag går bort till kaffemaskinen och kanelbullarna och ser att dom har ca 8 kanelbullar med pärlsocker på.

Och jag ser också att det inte bara är vi människor som gillar pärlsocker. För det sitter faktiskt minst 10 st getingar och dom går omkring på kanelbullarna.
Jag överdriver inte ens lite det är faktiskt 10 st minst som går där och som äter på sockret.

Jag tar förstås ingen kanelbulle utan tittar på hyllorna under och tar en annan typ av bulle med honung och saffran. Alla getingar är samlade på just kanelbullarna. 

Jag säger till han som jobbar i kassan och säger att man kanske kunde lägga något typ av lock över så att man ser bullarna men att getingarna inte kommer åt kanelbullarna.
Han säger att han inte får för dom ansvariga på pressbyrås.

Snacka om stel byråkrati. Jag tror inte att en enda av kunderna som ser dessa getingar köper en kanelbulle. Då hade det varit bättre att lägga dom en och en i platspåse och skriva en lapp att det är för att skydda mot getingar.